5 hyvää syytä jakaa osaamistasi ilmaiseksi netissä!

20.10.2021

"En halua jakaa tietoani ilmaiseksi sosiaalisessa mediassa. Mistä ihmiset sitten minulle maksaisivat jos jaan kaiken osaamiseni ilmaiseksi netissä?" Väärin. Jakamalla omaa tietoa ilmaiseksi netissä et menetä maksavia asiakkaita, vaan päinvastoin, tavoitat heitä enemmän. Seuraavaksi kerron viisi hyvää syytä jakaa omaa osaamista ja tietoa ilmaiseksi sosiaalisessa mediassa ja Instagramissa:

✨ Tulet esiin oman aihepiirisi asiantuntijana. Oma sometilisi toimii hyvänä "portfoliona" osaamisestasi potentiaalisille asiakkaillesi. Jakamalla omaa osaamistasi somessa, sinut opitaan myös tuntemaan aihepiirisi tuntevana henkilönä siellä.

✨ Vedät puoleesi aiheestasi kiinnostunutta yleisöä, eli sitä porukkaa kenelle myös palvelusi voi olla avuksi. Kun kirjoitat aiheesta, josta tiedät paljon ja johon liittyvää palvelua tarjoat, vedät kuin huomaamatta puoleesi aiheesta kiinnostunutta yleisöä.

✨ Sisältösi tuottavat yleisöllesi lisäarvoa ja saa heidät reagoimaan julkaisuihisi. Ja kuten jo tiedämme, reaktiot antavat tilillesi lisää näkyvyyttä.

✨ Annat potentiaalisille asiakkaillesi mahdollisuuden tutustua tyyliisi ennen ostopäätöstä.

✨ Tekstit ja kuvat auttavat myös hakukoneita löytämään sinut paremmin. Tämä toimii erityisesti blogeissa, mutta myös Facebookissa ja Instagramissa.

On selvää, ettei kaikki seuraajasi tule ikinä ostamaan sinulta ja osa seuraa tiliäsi vain löytääkseen sieltä ilmaista tietoa ja hyödyntääkseen sitä itse. Ja se on erittäin ok! Joukossa on kuitenkin myös heitä, jotka ovat valmiita maksamaan siitä, että pääsevät hyödyntämään ammattitaitoasi syvemmin. Esimerkiksi itse jaan paljon osaamistani, mutta se on silti vain murto-osa siitä lisäarvosta, minkä asiakas saa, kun tutustun hänen tilanteeseen yksilöllisesti ja etsin juuri hänelle sopivia ratkaisuja. Kaikkea osaamista ei siis tarvitse "paljastaa" somessa ilmaiseksi, mutta oman osaamisen jakamista ei kannata myöskään pelätä.


By: Virve Riissanen, Jabella

#sisältömarkkinointi #sosiaalinenmedia #asiantuntijabrändi