Onko Instagram Reels yhä paras keino saada näkyvyyttä yrityksen Instagram-tilille?

15.10.2021

Keväällä kun Instagram Reels teki tuloaan, saattoi yhdellä videolla tavoittaa ihan valtavasti porukkaa. Kunnes kävi jotain... Ei, kyseessä ei ole algoritmimuutos. Ja kyllä, Reels on yhä yksi parhaita tapoja saada oman seuraajakunnan ulkopuolista näkyvyyttä Instagramissa. Mutta. Reelsin suosion kasvaessa myös kilpailu näkyvyydestä kasvaa. Sisällöntuottajia on enemmän, taso nousee ja katsojien odotukset nousee. Algoritmi oppii käyttäjistään ja tarjoaa käyttäjille sopivampaa sisältöä. Ja tuo jos mikä on hyvä. Sillä mitäpä yritys tekee näkyvyydellä, joka tulee kohderyhmältä, jota sisältö ei kiinnosta lainkaan?

Nähtäväksi jää, miten näkyvyys kehittyy, kun Reels tulee käyttöön myös Facebookin puolelle ja päästäänkö siellä nauttimaan suurista katselukerroista alkuvaiheessa, kuin mitä Instagramissa oli mahdollista saada Reelsin tullessa. Oletko sinä huomannut tililläsi muutosta Reelsien katselumäärissä? Oma huomioni on, että näkyvyys on laskenut, mutta sitoutumiset on kasvanut, kun videoita on suunnattu enemmän niistä kiinnostuneille. On selvää, että laatu on se, mikä ratkaisee myös lyhytvideoiden menestyksen. Hyvä sisältö ja koukuttava aloitus toimii myös jatkossa. 

Mikäli kaipaat apua Reelsien tekemiseen, älä epäröi ottaa yhteyttä! Jabella Marketing suunnittelee ja toteuttaa Reels- ja TikTok-videot yrityksesi tarpeisiin.

xoxo: Virve Riissanen

#instagramreels #tiktok #sosiaalinenmedia #markkinointi #sisällöntuottaja